frank-jeannette-madeira2022.reismee.nl

We zijn in Funchal

We zijn gearriveerd in Funchal. Vanmorgen om half vijf met de eerste trein uit Antwerpen naar de luchthaven Zaventem. En toen begon het vetrouwde wachten op het boarden (kwart over zeven). De Boeing van Tui zat vol. De meeste passagiers op weg naar Tenerife, terwijl wij daarna nog doorvlogen naar Funchal. Mijn oude vliegtuigbuurman (82 en aan het raampje) kon niets beters bedenken dan nog even te vertellen dat de landingsbaan van Funchal nu niet de meest veilige is. Een smalle en korte landingsbaan tussen kliffen en water. Maar ach het was bijna windstil dus geen probleem en het harde remmen zal wel noodzakelijk geweest zijn.

Met alleen handbage (we travel light) konden we direct buiten het vliegveld
het standbeeld van Ronaldo bewonderen (wel wat klein voor zo'n grootse voetballer). De vriendelijke chauffeur van busje 56 bracht
ons naar ons hotel waarbij we meteen op de must sees van Funchal werden gewezen.
In het hotel nog meer vriendelijke mensen en een hotelkamer die mijn stoutste verwachtingen overtreft.
Na ons gesetteld te hebben naar het winkelcentrum voor wat proviand. De knollen zijn behoorlijk op.
Zometeen nog even wat eten en dan naar bed.
Veel liefs
Jeannette

Stef

dat het genieten mag beginnen !

Diete

Geniet ervan!