frank-jeannette-madeira2022.reismee.nl

Wandeling naar Camara de Lobos

We blijven wandelen. Dit keer van Funchal naar Camara de Lobos, het vissersdorpje waar Frank dinsdag met onze experience-tour een poncha had geproefd.

Helaas had storm Leslie in 2018 een deel van het bestaande kustpad verwoest waardoor we de eerste kilometers regelmatig langs een drukke weg tussen appartementencomplexen moesten wandelen. Madeira is grotendeels afhankelijk van het toerisme en dat is te merken aan de bouw van nieuwe complexen langs de kustlijn.
We hebben tijdens onze tocht ook kunnen genieten van de zee en vergezichten, soms strompelend over kiezelstranden (nee geen kiezels, grote keien).
Na bijna 10 kilometer kwam Camara de Lobos in zicht. Churchill kwam hier in 1950 om te schilderen, wij om wat te drinken en vervolgens een spurtje te trekken om de bus terug naar Funchal te kunnen nemen.
De dag afsluiten in de infinity Pool op het dak en voor Frank een vino verde, we genieten van ons verblijf op Madeira.
De stappenteller klokte vanavond af op 22.338 stappen (in metriek stelsel 15.636m).
Veel liefs

Jeannette

Walter

Mooie reportage.

Ria

Mooie wandeling! Wat kan je terug ver stappen!
Geniet ervan!