frank-jeannette-madeira2022.reismee.nl

Touren op Madeira

Ontbijten om half negen, een uur eerder dan de eerwte dagen want vandaag staat een Tui-tour op het programmma. We gaan met een Franstalige gids de westkant van Madeira bekijken. David pikt ons op het afgesproken tijdstip op en na nog een paar haltes waar onze medepassagiers opstappen kunnen we aan ons 8 uur durende avontuur beginnen.
Oké ik heb een zestiende begrepen van de overload aan informatie die David ten gehore bracht. Ik ga je dan ook niet veel meer kunnen vertellen dan dat het gisteren de op 1 na koudste dag sinds 50 jaar was, dat we bepaalde onderdelen van de tour niet konden doen omwille van sneeuwval in de bergen, dat er heel veel bananenplantages zijn op Madeira, dat poncha gemaakt wordt met sap van citroenen, sinaasappels, honing en aguardente en volgens Frank niet lekker is..
De fotoserie van vandaag laat je een beetje meegenieten van het moois dat Madeira buiten Funchal te bieden heeft.
Oh ja de zon schijnt weer.