frank-jeannette-madeira2022.reismee.nl

Funchal te voet

Kwart over zes geeft het klokje op mijn gsm aan. Nee, dat is nog te vroeg om al wakker te zijn, we hoeven tenslotte geen vliegtuig te halen. Mijn lichaam en geest moeten nog even wennen aan het uur tijdsverschil. Acht uur, betere tijd om opnieuw de ogen open te doen. Kopje thee en koffie op onze kamer en daarna een lekker ontbijt in het restaurant.

Vandaag staat een wandeling door Funchal op ons programma. Wanneer we thuis gaan wandelen gebruiken we de 'Outdooractive' app voor mooie routes. De app is ons hier ook van dienst. We wandelen door de oude stad, de nieuwe stad, de hoge stad, de parken van de stad en langs de kades van de stad. 11 kilometer, een paar terrasjes en 5 uur later arriveren we weer bij het hotel.
Na gedane wandeling is het goed rusten op de ligstoelen op het dakterras. Ondertussen kijkend hoe een volgend cruiseschip aanmeert.
En vanavond? Toen stond er gebakken vis met banaan op mijn menu. 'Espada com banana' een typische Madeireense specialiteit. Ik zeg het maar een keer: "Não obrigada".
Een kamillethee om de smaak weg te spoelen en dan het licht uit.
Het was een mooie dag.
Veel liefs
Jeannette

walter

Wat kan jij toch mooi iets verwoorden, Jeannette.
Geniet van jullie reis.
Walter